پنجره آبی... همیشه ولی تنها

در گستره ‌ادبیات وموضوعات مهمی دیگر

پنجره آبی... همیشه ولی تنها

در گستره ‌ادبیات وموضوعات مهمی دیگر

خواص میوه ها

در مورد انجیربدانید!

انجیر نیروبخش وباروراست. افراد ضیعف وعقیم باید انجیر بخورند تا قوی بچه دار شوند. در آتن انجیر میوه مقدسی بشمار میرفت و صدور انجیر بخارج ممنوع بود و هرکس مرتکب یک چنین عملی مگشت ، مجازات میشد. رومیان به فهرمانان کشتی انجیر میخورانیدند تا نیرویشان بیشتر شوند و برای بازگردانیدن قوای بیماری که برای مدت طولانی مریض بود ، با وانجیر سبز میخورانیدند از نظر طبی ، انجیر یک مسهل ملایم است در آلمان مسهلی از آن تهیه میکنند که با طفال داده میشود . انجیر سبز دارای شیره سفید رنگی است که زگیل را درمان می کند. برگهای انجیر ضد خناز یر است وا ز خارج روی زخمهای گذارده میشود تا آنها را درمان کند.

کیله (موز) چگونه میوه است:

آرد کیله "موز" برای کسانیکه آلبومین در ادرار یا پیش آب دارند  و نمیتوانند نا گندم بخورند مفید است. موز دارای ویتامین آ بمقدار زیاد میباشد و همچنین فاسفورس ، پتاس ، کلسیم ، آهن ،میسزی و مواد از نوعی ویتامین ب وث دارد.

میگویند "موز"کیله" وقتی خوب رسیده باشد سرشار از ویتامین های  آ و ب و ث و قند ( بقدار  هشتاد درصد ) میباشد . "

سنجد نیز کارخود را میکند:

آرد سنجد برای اسهال مفید است زیرا قابض را از بین می برد.

 

خرما :

کثیر الغدا و مقوی است - کلیه و کمر را تقویت میکند و برای فلج نافغست. همچنین برای سنگ مثانه وامراض سینه مفید میباشد . خرما تن را فربه "چاق" و خون را زیاد میکند.ولی برای دندانها مضر است.خرما ویتامین  ب وث و قند و سلولز و مواد آلبو میو ییدی و املاح معدنی دارد و بمقدار کمتر دارای کلسیم  ، فسفر وآهن و منیزیوم میباشد بعلت داشتن مگنیزیم ، خرما ضد سرطان است. بیماران مبتلا به بیماری اسهال اگر بخواهند میتوانند خرما بخورند . مبتلایان به بیماری قند نیز میتوانند شیره خرما بخورند ، شیره خرما برای مبتلایان به اسهال نیز بسیار مفید است. مخصوصاً چنانچه باماست مخلوط گردیده و خورده شود فایده اش بیشتر میشود.

خوردن چندانه خرما با شیر خالص صبح اول وقت بسیار نافع است. اگر میخواهید مسهل ملایمی میل کرده باشد، چندانه خرما را در هنگام شب در مقداری آب بخوابانید و صبح اول وقت آن را همراه با آبش میل کنید این شربت برای مبتلایان به رماتیزم نیز نفع میباشد، در هنگام ابتلا ُ به خون دماغ خرما را با عسل مخلوط نموده میل نمایید.

چنددانه خرما را درآب نیمه گرم بیندازید و آن را بمالید و سپس شیره ای آن را بوسیله پارچه نازک گرفته با شیر مخلوط کرده و بخورید . این شربت بهترین داروی مقوی برای افرادی است که ضیعف البنیه اند.    

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد